Interview Diablo Scheffers
Naam: Diablo Scheffers
Leeftijd: 15 jaar
Klas: ME4K
Sport: Kickboksen
,,Toen ik nog maar vijf jaar oud was, ben ik al begonnen met kickboksen. Ik had het wel eens op televisie gezien en wist gelijk dat dit echt iets voor mij zou zijn. Het was niet dat mijn vader het al deed ofzo, eigenlijk niemand in de familie op dat moment. Mijn ouders hebben me aangemeld bij een kickboks-school in Sas van Gent en daarna ben ik nooit meer gestopt. Andere sporten heb ik ook nooit gedaan, al heb ik wel over turnen nagedacht. Ik sta er om bekend altijd en overal salto’s te kunnen maken, dat acrobatische zit wel in me. Wat kickboksen zo leuk maakt? Ik vind de combinatie van kracht en techniek heel mooi. Mijn specialiteit is de ‘low-kick’, ik weet dus precies waar ik mijn tegenstanders moet raken om ze onderuit te halen. Ik heb een heel groot doorzettingsvermogen en zal echt nooit opgeven, dat is ook een kwaliteit van me. Wanneer ik aan het kickboksen ben, word ik automatisch een stuk rustiger. Buiten de ring ben ik namelijk best wel druk, haha. Ik ben heel erg veel met mijn sport bezig. Sowieso train ik zes keer in de week, in Terneuzen en in Aardenburg. Daarnaast heb ik regelmatig wedstrijden, waarvoor ik best vaak naar het buitenland moet. Meestal is dat redelijk in de buurt zoals in België of Duitsland, maar weet je waar ik in augustus geweest ben? In Japan! Dat was echt zo’n geweldige belevenis. Mijn trainer had geregeld dat ik daar een wedstrijd kon boksen, in de buurt van Nagoya. Het was geen toernooi ofzo, maar echt één titelgevecht. Helaas heb ik verloren, al vond ik dat best onterecht. Ik vond eigenlijk dat ik had moeten winnen, maar het is en blijft een jurysport. In totaal ben ik iets van een week in Japan geweest. Weet je wat ik de eerste dagen vooral moest doen? Afvallen, haha. Na de vliegreis was ik opeens drie kilo zwaarder geworden. Over mijn nederlaag was ik wel even teleurgesteld over, maar het avontuur smaakte absoluut naar meer. Ik zou niets liever willen dan professioneel kickbokser worden. Mijn grote voorbeeld is Thian de Vries, een kickbokser uit Borssele die wereldkampioen is geworden. Hij heeft zelfs nog nooit een professionele wedstijd verloren. We trainen wel eens samen en ik had een weddenschap met hem afgesloten. Helaas verloor ik die, omdat ik in Japan verloren had. Weet je wat mijn straf was? Ik kreeg een ‘bodyshot’ van Thian, dat is een stoot tegen mijn buik. Ook al had ik een gordel om, had ik er 10 minuten later nog steeds last van, haha. Of ik uiteindelijk net zo goed als hem word, zullen we wel zien. Ik doe er in ieder geval alles aan. Trainen, trainen en nog eens trainen. Ook op mijn voeding moet ik letten, maar dat is soms best lastig. Ik houd heel erg van snoep, dat is mijn zwakke punt. Een van mijn grote doelen voor de komende tijd is het WK in Duitsland, daar heb ik echt superveel zin in!”