Interview Taco Hamelink

Ook ik zat hier op school! Als fusieschool van De Rede en het Zeldenrust-Steelantcollege kent onze school héél véél oud-leerlingen. Wat is er van ze geworden? Wat doen ze nu? Daar komen we de komende tijd achter! Deze week is het woord aan Taco Hamelink uit Terneuzen.

Naam: Taco Hamelink

Leerling van/tot: 2018-2022 VMBO T-GL aan SSG de Rede en Lodewijk College

Huidig beroep: Student procestechniek aan Scalda

Favoriete docent(e): Meneer Stockmann, mevrouw Driedijk en mevrouw de Groot

,,Afgelopen mei was ik een van de twee vertegenwoordigers namens de Gemeente Terneuzen bij de Internationale Jongeren Vrijheidsconferentie in Middelburg. Bij de conferentie kwamen in totaal 200 jongeren vanuit de hele wereld naar Zeeland. Dat was ontzettend bijzonder om mee te maken en ik heb er heel wat nieuwe mensen mogen ontmoeten. Om samen het gesprek aan te kunnen gaan over wat vrijheid voor ons betekent, was erg waardevol. De moeder van een vriend van mij dacht dat het misschien iets voor mij zou zijn. Ik ben heel blij dat ik op haar advies ben ingegaan, want het heeft me naast de conferentie nog meer mooie dingen gebracht. Zo heb ik gesproken op de Lodewijk Academy en meegedaan met het Zeeuws Jongerenparlement. Tijdens mijn periode op de middelbare school was ik hier nog niet echt mee bezig. Het was juist mijn tweelingbroer Tico die bijvoorbeeld in de Leerlingenraad zat. Wel ben ik altijd heel leergierig geweest op school en stond ik altijd open voor nieuwe ervaringen. Mijn leergierigheid was eigenlijk zowel mijn sterke als zwakke kant, als ik erover nadenk. Ik vond zoveel verschillende dingen leuk en wilde het liefst alles tegelijk doen. In de praktijk is dat natuurlijk allemaal nog niet zo eenvoudig, haha. Ik ben in ieder geval altijd bezig geweest met van alles en nog wat. Of ik aanwezig was in de klas? Nou, ik denk dat de meeste docenten wel wisten dat ik er was ja, haha. Een vervelende leerling was ik zeker niet hoor. Met de docenten kon ik het ook goed vinden. Mijn middelbare schoolperiode startte ik met het VMBO op SSG de Rede. Het zou het laatste jaar van de Rede zijn, want het schooljaar erna zat ik ineens op het Lodewijk College. Hierdoor verhuisde ik van locatie Oude Vaart naar locatie Zeldenrust. Het grappige was dat mijn tweelingbroer wel op de locatie Oude Vaart bleef. We zaten  allebei in het tweede VMBO-jaar op dezelfde school, maar toch zagen we elkaar daar nooit. We lijken ontzettend veel op elkaar, zeker ook qua uiterlijk. Of we stiekem wel eens elkaars lessen over hebben genomen? Haha nee, dat hebben we oprecht nooit gedaan. Het was ook geen goed idee geweest, want van zijn richting wist ik bijna niets. Wat heel leuk was tijdens mijn periode op school waren de bedrijfsbezoeken en opdrachten die we kregen van bedrijven. Ik vond het erg fijn dat we onze kennis konden toepassen in plaats van alleen maar in de schoolbanken te zitten. Het leukste was de opdracht die we voor Rijkswaterstaat mochten doen. We mochten meedenken aan een casus over de Brienenoordbrug in Rotterdam. Mijn groepje won de hieraan gekoppelde wedstrijd en we kregen een geldprijs van 300 euro. Het was echter vooral een mooie eer dat ons werk gewaardeerd werd.”  

600_taco_hamelink.jpg